Mathilda

 
Jag heter Mathilda, född 1994 och bor i utkanten av Göteborg tillsammans med min familj, hund och katt i en villa.

I slutet av högstadiet bestämde jag mig för att jag ville åka på en lång resa till Asien med en enkelbiljett och ryggsäck. Först gick jag dock på Munkebäcksgymnasiet i Göteborg där jag pluggade samhäll-media. Studenten tog jag maj 2013 och sen levde jag loppan fram till juli då jag började jobba på Subway och inom hemtjänsten.
Mitt liv gick i princip ut på att jobba fram till årets slut och jag levde så snålt jag bara kunde, men vad gör man inte för att uppnå sin dröm?

Man skulle väl kunna säga att jag är uppväxt på ett flygplan och med ryggsäck. Jag åkte första gången till Asien när jag var 11 månader och då först till Hong Kong i några veckor och därefter till en strand i Thailand där jag lärde mig att gå. Jag och min familj har alltid backpackat, flängt fram och tillbaka över jordklotet och framförallt till Asien.

Nu är det dags för mig att ge mig ut för första gången på egen hand efter jobbande och sparande vilket känns overkligt, läskigt och alldeles alldeles underbart.

 

Mål med resan?

Upptäcka häftiga miljöer, människor, kultur, bli bättre på engelska och leva livet.

Hur länge ska du vara borta?
Jag tänker mig 3-4 månader, har en enkelbiljett så det är fritt fram.

Vilka länder ska du besöka?
Thailand, Laos, Vietnam och Kambodja står på schemat just nu.

Vilka länder har du varit i innan?
Europa: Frankrike, Grekland, Spanien, Portugal, Cypern, Danmark, Norge, Tyskland, England
Asien: Thailand, Vietnam, Malaysia, Indien, Hong Kong, Japan
Övriga: Australien, Costa Rica

Hemsida:
Svartvitinuti.tumblr.com



Kommentarer



Namn:
Kom ihåg uppgifter
Mail (ej synlig):

URL: